ZİPPOLAR
Neden Zippo? Diğer Çakmaklardan Farkı Nedir?
Zippo`nun bayan(slim) ve erkek(regular) olmak üzere 2 standart boyu ve devamlı yenilenen binlerce modeli vardır. Mutlaka kendinize uygun bir zippo bulursunuz. Zippo nun diğer çakmaklardan en büyük farkı benzinle çalışmasıdır.Bu farkta onu biraz kokulu yapar!benzin kokusuna alışmalısınız.Diğer farklarını ise şöyle sıralıyabiliriz; Zippo lar sağlamlıklarını spatlamış çakmaklardır.Mekanizmasının basit olması ve tamamen ****l aksam dan oluşması onları sorunsuz yapar.Alevinin rüzgarda sönmemesini ve çıkardığı sesi de unutmamak lazım.

Hangi Zippo? Modellerin Özellikleri? Artıları ve Eksileri!



Düz ve işlemeli modeller:
Yıpranmayı en az belli eden modellerdir.Çünkü renk veya desen kaybına uğramazlar.Üstüne yazı yazdırılmaya da çok uygundur.En iyi Kapak sesi yani çınlama bu modellerden çıkar.
Sarı(pirinç) modeller:
Bu modeller gümüş renklerin aksine kısa sürede renk değiştirerek koyulaşır ve bu koyulaşma yerlere göre ton farklılığı gösterebilir.Bu görünüş çakmağa biraz eski havası versede herkez beyenmeyebilir.
Renkli,baskılı modeller:
Fırın boyalı yani tüm yüzeyin boyalı olduğu modeller aşınmaya dayanıklıdır ve uzun yıllar rengini korur ancak resim,logo baskılı modeller de baskının ömrü kısadır,kısa sürede silinirler.Bu yüzden baskılı modeller yerine işlemeli(kazıma) modelleri tercih edebilirsiniz.
Kabartmalı modeller:
Çakmağını dikkatli kullananlar için daha uygundur(özellikle tam gövde kabartmalar).Çünkü çakmağın ters düşmesiyle kabartma atabilr.Ayrıca bu modellerde kapak sesi çok az çıkar.

Zippo lar arasında Kalite farkı varmı?
Fiyatlar neye göre değişir?
Çentik ve harflerin anlamı ne?
A zippo XIV
Zippo ların arasında hiç bir şekilde kalite farkı yoktur;en pahalı modelininde,en ucuz modelininde içleri aynıdır. Fiyatlar ise;materyal,işcilik,kolleksiyon öz. gibi etmenlere göre değişiklik gösterir. Çentik ve harfler;Çakmağın içinde ve altında bulunan bu simgeler hiçbir şekilde çakmağın kalitesini derecelemez! ayrıca çakmağın içinde ve dışında bulunan çentik veya harflerin birbiriyle aynı olup olmamasıda önemli değildir! Anlamı;Çentik ve harfler bir tür kodlamadır.Bu kodlardan sadece çakmağın hangi Tarihte üretildiğini anlayabilirsiniz.Çentikler seneleri simgeler,harfler(A-L arası 12 harf) ise ayları...Bu kodlama Zippo üretilmeye başlandığından beri(1932) sürmektedir.1932 den 2000 e kadar kullanılan çentik ve harflerin çizelgesini aşağıda bulabilirsiniz.Sizde Zippo nuzun altına bakarak nezaman üretildiğini öğrenebilirsiniz.
ZIPPO ÜRETİM TARİHİ ÇİZELGESİ
YILLAR
SOL TARAF
SAĞ TARAF
1932
Patent
Pending
1937
Patent
#2032895
1950
Patent
#2517191
1957
Full Stamp With
Patent Pending
1958
Full Stamp No
Patent Pending
1966
IIII
IIII
1967
IIII
III
1968
III
III
1969
III
II
1970
II
II
1971
I
II
1972
I
I
1973
I
1974
////
////
1975
////
///
1976
///
///
1977
///
//
1978
//
//
1979
/
//
1980
/
/
1981
/
1982
\\\\
\\\\
1983
\\\\
\\\
1984
\\\
\\\
1985
\\\
\\
1986
\\
\\
1986
Zippo`nun bayan(slim) ve erkek(regular) olmak üzere 2 standart boyu ve devamlı yenilenen binlerce modeli vardır. Mutlaka kendinize uygun bir zippo bulursunuz. Zippo nun diğer çakmaklardan en büyük farkı benzinle çalışmasıdır.Bu farkta onu biraz kokulu yapar!benzin kokusuna alışmalısınız.Diğer farklarını ise şöyle sıralıyabiliriz; Zippo lar sağlamlıklarını spatlamış çakmaklardır.Mekanizmasının basit olması ve tamamen ****l aksam dan oluşması onları sorunsuz yapar.Alevinin rüzgarda sönmemesini ve çıkardığı sesi de unutmamak lazım.
Hangi Zippo? Modellerin Özellikleri? Artıları ve Eksileri!
Düz ve işlemeli modeller:
Yıpranmayı en az belli eden modellerdir.Çünkü renk veya desen kaybına uğramazlar.Üstüne yazı yazdırılmaya da çok uygundur.En iyi Kapak sesi yani çınlama bu modellerden çıkar.
Sarı(pirinç) modeller:
Bu modeller gümüş renklerin aksine kısa sürede renk değiştirerek koyulaşır ve bu koyulaşma yerlere göre ton farklılığı gösterebilir.Bu görünüş çakmağa biraz eski havası versede herkez beyenmeyebilir.
Renkli,baskılı modeller:
Fırın boyalı yani tüm yüzeyin boyalı olduğu modeller aşınmaya dayanıklıdır ve uzun yıllar rengini korur ancak resim,logo baskılı modeller de baskının ömrü kısadır,kısa sürede silinirler.Bu yüzden baskılı modeller yerine işlemeli(kazıma) modelleri tercih edebilirsiniz.
Kabartmalı modeller:
Çakmağını dikkatli kullananlar için daha uygundur(özellikle tam gövde kabartmalar).Çünkü çakmağın ters düşmesiyle kabartma atabilr.Ayrıca bu modellerde kapak sesi çok az çıkar.
Zippo lar arasında Kalite farkı varmı?
Fiyatlar neye göre değişir?
Çentik ve harflerin anlamı ne?
A zippo XIV
Zippo ların arasında hiç bir şekilde kalite farkı yoktur;en pahalı modelininde,en ucuz modelininde içleri aynıdır. Fiyatlar ise;materyal,işcilik,kolleksiyon öz. gibi etmenlere göre değişiklik gösterir. Çentik ve harfler;Çakmağın içinde ve altında bulunan bu simgeler hiçbir şekilde çakmağın kalitesini derecelemez! ayrıca çakmağın içinde ve dışında bulunan çentik veya harflerin birbiriyle aynı olup olmamasıda önemli değildir! Anlamı;Çentik ve harfler bir tür kodlamadır.Bu kodlardan sadece çakmağın hangi Tarihte üretildiğini anlayabilirsiniz.Çentikler seneleri simgeler,harfler(A-L arası 12 harf) ise ayları...Bu kodlama Zippo üretilmeye başlandığından beri(1932) sürmektedir.1932 den 2000 e kadar kullanılan çentik ve harflerin çizelgesini aşağıda bulabilirsiniz.Sizde Zippo nuzun altına bakarak nezaman üretildiğini öğrenebilirsiniz.
ZIPPO ÜRETİM TARİHİ ÇİZELGESİ
YILLAR
SOL TARAF
SAĞ TARAF
1932
Patent
Pending
1937
Patent
#2032895
1950
Patent
#2517191
1957
Full Stamp With
Patent Pending
1958
Full Stamp No
Patent Pending
1966
IIII
IIII
1967
IIII
III
1968
III
III
1969
III
II
1970
II
II
1971
I
II
1972
I
I
1973
I
1974
////
////
1975
////
///
1976
///
///
1977
///
//
1978
//
//
1979
/
//
1980
/
/
1981
/
1982
\\\\
\\\\
1983
\\\\
\\\
1984
\\\
\\\
1985
\\\
\\
1986
\\
\\
1986
I I
1987
1987
I I I
1988
A - L arası
I V
1989
A - L arası
V
1990
A - L arası
V I
1991
A - L arası
V I I
1992
A - L arası
V I I I
1993
A - L arası
I X
1994
A - L arası
X
1995
A - L arası
X I
1996
A - L arası
X I I
1997
A - L arası
X I I I
1998
A - L arası
X I V
1999
A - L arası
X V
2000
A - L arası
X V I
2000
A - L arası
2 0 0 0
Zippo Kullanımı! Bakımı,onarımı! Sorunlar! Dış Kısmı!
Çakmağınızın çizilmemesi,yıpranmaması ve baskılarını kaybetmemesi için özel Zippo kılıflarını kullanabilirsiniz.Ya da en azından ****l(anahtar, bozuk para) cisimlerden uzak taşımalısınız. Kapak kısmı; Zipponun en zayıf yanı kapağıdır.Bu yüzden artistik kapak açma hareketlerinden sakının çünkü çakmağın kapağı açık iken yere ters düşmesi bir çok sorunlara yol açabilir. 1-kapak menteşesinin veya piminin kırılması(çok zor bir ihtimal);yeni bir zippo almayı düşünün! 2-kapak eğilmesi,menteşede boşluk;kapağın tam kapanmamasıyla benzinin çabuk bitmesine ve seste değişikliğe yol açar.Kapağın eğriliğini elle ters yöne baskı yaparak,ses bozukluğunu(çınlama) ise kapağın içindeki ****l çıkıntıyla oynayarak giderebilirsiniz.Ayrıca kabartmalı modellerde düşme sonucu atma olabilir,bu gibi durumlarda düşen plakayı kaybetmediyseniz;İlk olarak düşen plaka ve çakmağın yüzeyini yapıştırıcı kalıntılarından temizleyip düz bir hale getirmelisiniz.Sonra yapıştırmaya geçebilirsiniz.plakaları yapıştırmak için Japon yapıştırıcı kullanmayın çünkü fazla idare etmez,en iyi çözüm büyük marketlerde bulabileceğiniz çift taraflı şeffaf bantlardır.bantların esnek oluşu ve kabartı yapmaması plakanın darbe sonucu atmasını engeller.Çakmağınızı sudan uzak tuttuğunuz sürece yenisinden daha sağlam olarak kullanabilirsiniz.

Zippo Kullanımı! Bakımı,onarımı! Sorunlar! İç Kısmı!
Zippoların çalışma sistemi çok basittir.Eğer içinde pamuğu,fitili,yakıtı ve
taşı varsa yanmaya hazırdır. Pamuk;Zippo nun içindeki pamuk özel bir pamuk değildir,tek amacı benzini muhafaza etmektir.Pamuğun belli zamanlarda(fitil değişiminde) değiştirilmesi veya en azından havalındırılması gerekir.Çünkü zamanla içinde tortu oluşur ve sıkışır,buda benzin kapasitesini etkiler.(Pamuğu değiştirirken çok sıkı veya gevşek olmamasına özen gösterin) Fitil;fitil in çakmak içindeki uzunluğu 11-12 cm bulur.Bu yüzden sık değiştirilme yerine yukarı çekilip kısaltılır.(aynı zamanda fitilin dışarda ki yani görünen kısmın uzunluğu alev ayarını belirler.) Burdaki ölçek fitil ucunun tamamen kararması,sadece tellerin görülmesidir.Değiştirme fitil uzunluğunun 4-5 cm in altına düşmesiyle yapılır.Fitilin çabuk kararmaması için çakmağınızın yakıtının bitmesini beklemeyin,benzini yenileyin! Yakıt;en iyi performans ve issiz yanış için Zippo nun orjinal benzinini kullanın,ayrıca dışarda dolduranlara itibar etmeyin!En uygunu benzini bir Zippo satıcısından alarak kendinizin doldurmasıdır. Taş;yine en iyi performans ve teklememe için Zippo nun orjinal benzinini kullanın.Çünkü diğer çakmak taşları ince ve sert olduğundan az çakarak yanmayı zorlaştırır ve ters dönerek taş yuvasını tıkar.Taşın sertlik ayarını taş yayını uzatarak artırabilirsiniz!(yalnız ölçüyü kaçırmayın çünkü yay bir daha eski haline dönmez!)
1988
A - L arası
I V
1989
A - L arası
V
1990
A - L arası
V I
1991
A - L arası
V I I
1992
A - L arası
V I I I
1993
A - L arası
I X
1994
A - L arası
X
1995
A - L arası
X I
1996
A - L arası
X I I
1997
A - L arası
X I I I
1998
A - L arası
X I V
1999
A - L arası
X V
2000
A - L arası
X V I
2000
A - L arası
2 0 0 0
Zippo Kullanımı! Bakımı,onarımı! Sorunlar! Dış Kısmı!
Çakmağınızın çizilmemesi,yıpranmaması ve baskılarını kaybetmemesi için özel Zippo kılıflarını kullanabilirsiniz.Ya da en azından ****l(anahtar, bozuk para) cisimlerden uzak taşımalısınız. Kapak kısmı; Zipponun en zayıf yanı kapağıdır.Bu yüzden artistik kapak açma hareketlerinden sakının çünkü çakmağın kapağı açık iken yere ters düşmesi bir çok sorunlara yol açabilir. 1-kapak menteşesinin veya piminin kırılması(çok zor bir ihtimal);yeni bir zippo almayı düşünün! 2-kapak eğilmesi,menteşede boşluk;kapağın tam kapanmamasıyla benzinin çabuk bitmesine ve seste değişikliğe yol açar.Kapağın eğriliğini elle ters yöne baskı yaparak,ses bozukluğunu(çınlama) ise kapağın içindeki ****l çıkıntıyla oynayarak giderebilirsiniz.Ayrıca kabartmalı modellerde düşme sonucu atma olabilir,bu gibi durumlarda düşen plakayı kaybetmediyseniz;İlk olarak düşen plaka ve çakmağın yüzeyini yapıştırıcı kalıntılarından temizleyip düz bir hale getirmelisiniz.Sonra yapıştırmaya geçebilirsiniz.plakaları yapıştırmak için Japon yapıştırıcı kullanmayın çünkü fazla idare etmez,en iyi çözüm büyük marketlerde bulabileceğiniz çift taraflı şeffaf bantlardır.bantların esnek oluşu ve kabartı yapmaması plakanın darbe sonucu atmasını engeller.Çakmağınızı sudan uzak tuttuğunuz sürece yenisinden daha sağlam olarak kullanabilirsiniz.
Zippo Kullanımı! Bakımı,onarımı! Sorunlar! İç Kısmı!
Zippoların çalışma sistemi çok basittir.Eğer içinde pamuğu,fitili,yakıtı ve
taşı varsa yanmaya hazırdır. Pamuk;Zippo nun içindeki pamuk özel bir pamuk değildir,tek amacı benzini muhafaza etmektir.Pamuğun belli zamanlarda(fitil değişiminde) değiştirilmesi veya en azından havalındırılması gerekir.Çünkü zamanla içinde tortu oluşur ve sıkışır,buda benzin kapasitesini etkiler.(Pamuğu değiştirirken çok sıkı veya gevşek olmamasına özen gösterin) Fitil;fitil in çakmak içindeki uzunluğu 11-12 cm bulur.Bu yüzden sık değiştirilme yerine yukarı çekilip kısaltılır.(aynı zamanda fitilin dışarda ki yani görünen kısmın uzunluğu alev ayarını belirler.) Burdaki ölçek fitil ucunun tamamen kararması,sadece tellerin görülmesidir.Değiştirme fitil uzunluğunun 4-5 cm in altına düşmesiyle yapılır.Fitilin çabuk kararmaması için çakmağınızın yakıtının bitmesini beklemeyin,benzini yenileyin! Yakıt;en iyi performans ve issiz yanış için Zippo nun orjinal benzinini kullanın,ayrıca dışarda dolduranlara itibar etmeyin!En uygunu benzini bir Zippo satıcısından alarak kendinizin doldurmasıdır. Taş;yine en iyi performans ve teklememe için Zippo nun orjinal benzinini kullanın.Çünkü diğer çakmak taşları ince ve sert olduğundan az çakarak yanmayı zorlaştırır ve ters dönerek taş yuvasını tıkar.Taşın sertlik ayarını taş yayını uzatarak artırabilirsiniz!(yalnız ölçüyü kaçırmayın çünkü yay bir daha eski haline dönmez!)

0 yorum:
Yorum Gönder